نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
اسرار ترانسفرینگ «كهكشان بیانكونری»

اسرار ترانسفرینگ «كهكشان بیانكونری»

جهان بیانكونری‌ها در موسم ترانسفرینگِ این فصل باید با میزان «كریس رونالدو» سنجیده شود. جهانی كه به یووه قبل از رونالدو و یووه بعد از كریستیانو تقسیم می‌شود. اگر تا قبل از آمدن این اَبَرستاره پرتغالی، جذب بازیكن به نام‌هایی همچون گولووین محدود می‌شد پس از ظهور ستاره CR7 در آسمان تورین، تیفوسی‌های بانوی‎‌پیر به نام‌هایی كمتر از پوگبا و مارسلو رضایت نمی‌دهند. اما واقعیت چه خواهد شد؟! آیا سیاست باشگاه، یووه را به دوره پیشا رونالدو باز خواهد گرداند یا شاهد عصر هیجان‌انگیزِ پَسا رونالدو خواهیم بود؟

 

ماسیمو پاوان كارشناس و نویسنده سرشناس Sportitalia و tuttojuve در گفتگویی جالب‌‎توجه، با اشاره به شنیده‌ها و پیش‌بینی‌هایش از تصمیمات باشگاه یوونتوس در ادامه مسیر ترانسفرینگ تابستانی‌اش، بخشی از افق و دورنمای مورد پرسش در پاراگراف پیشین را توضیح می‌دهد.

 

او در ابتدا با اشاره به همه‌گیر شدن اشتیاق بازیكنان یووه برای ماندن در این تیم، خاطرنشان كرده است:

 

درخواست‌های پر شماری در هفته‌های اخیر از طرف رابطین، مدیران برنامه‌ و مسئولین مختلف باشگاه‌ها برای جذب بیانكونری‌ها همه روزه به اطلاع باشگاه می‌رسد. واقعیت این است كه تقاضای مذاكرات برای انتقال بسیاری از ستاره‌های یوونتوس افزایش پیدا كرده، اما از طرفی تمایل بازیكنان یووه برای ترك باشگاه، پس از جذب كریستیانو رونالدو به شدت كاهش یافته و حضور این ستاره پرتغالی شور و شوق ویژه‌ای برای ماندن در آنها برانگیخته است. مثلاً ماتیو كالدارا پیش و پس از پیوستن به یوونتوس پیشنهادات فراوانی داشته و دارد؛ اما برای همراهی با بانوی پیر قاطع و مصمم است.

 

پاوان در ادامه با اشاره به شرایط هافبك بوسنیایی یووه و احتمال خروج او از یووه، یادآور شده است:

 

وضعیت میرالم پیانیچ كمی عجیب و در عین حال پیچیده شده است. اگر تمایل قلبی این بازیكن را تخم‌مرغ‌هایی فرض كنیم كه در داخل سبدی به نام باشگاه یوونتوس گذاشته شده، در مقابل فالی رمضانی مدیر برنامه‌های او در یك ماه اخیر در حال شكستن این تخم‌مرغ‌هاست. در حالیكه كمتر كسی انتظار خروج پیانیچ از یووه را داشت، اظهارنظر رمضانی باعث شده است تا پیشنهادات اغواگرایانه باشگاه‌هایی همچون: بارسا، من‌سیتی و چلسی آینده این بازیكن را تا اندازه‌ای مبهم كند. با این حال برای همدل شدن و همراهی پیانیچ با تاكتیك مدیر برنامه‌اش، تنها تا رسیدن یك درخواست وسوسه‌برانگیز فاصله وجود دارد.

 

 

این ورزشی‌نویس اهل میلان با تحلیل استراتژی احتمالی یوونتوس برای سمت چپ خط دفاعی‌اش در فصل آینده، در خصوص وضعیت الكس ساندرو عنوان كرده است:

 

برای درك صحیح موقعیتی كه ساندرو در آن قرار گرفته باید دقت فراوانی انجام دهیم. ماركت تاریخی یووه به حسابرسی و حسابداری ویژه‌ای نیاز دارد. در صورتی كه چانه‌زنی‌ها بر سر رقم قرارداد ساندرو در مسیری كه یووه توقعش را دارد قرار گرفت باید آماده زده شدن كلید پروژه از پیش برنامه‌ریزی شده خروج او از یووه و انتقال ماتئو دارمیان از منچستر به تورین باشیم. در عین‌حال یووه بازیكن توانمند و بسیار مستعدش؛ لئوناردو اسپیناتزولا را نیز علی‌رغم مصدومیت به سوی خو فراخوانده است. تمام اینها یك معنا دارد؛ تصمیم نهایی برای این بخش از تركیب یووه گرفته شده است.

 

پاوان در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اولویت‌های باشگاه یوونتوس در روزهای آتی، همه چیز را به نظر نهایی تصمیم‌گیرنده اصلی بانوی پیر مربوط دانست و افزود:

 

شخصاً بعید می‌دانم برخی از اسامی كه در رسانه‌ها نام برده می‌شوند جایی در برنامه نقل و انتقالات یوونتوس داشته باشد. باشگاه در روزهای پیش‌رو به دقت در حال بررسی اولویت‌های اصلی‌اش است و بعید است این شایعات رنگ تحقق به خود بگیرند. بازنمایی هزینه‌های انتقال رونالدو و ادامه رایزنی‌ها برای سنجش شرایط انتقال روگانی و هیگواین، دو عملیات فوری بانوی پیر در هفته پیش‌رو خواهند بود. اگرچه جذب رونالدو به عنوان یك اتفاق ویژه و منحصر به فرد با كمترین دخالت از سوی مكس الگری صورت پذیرفت اما نباید فراموش كرد كه او نیز مرد شماره یك یوونتوس در تصمیم‌گیری برای جذب بازیكن است و تمامی انتقال‌هایی كه از این پس در یووه انجام خواهد شد تحت نظارت مستقیم او صورت خواهد پذیرفت.

 

وی در پایان با ابراز امیدواری به استمرار جذب ستاره‌های سرشناس به یوونتوس در فرصت باقیمانده نقل و انتقالات، گفت:

 

با همه اینها اما اوضاع یوونتوس در ماركت تابستانی پس از جذب رونالدو، بی‌رمق و غیر جذاب نخواهد بود. «مارسلو» ، «پوگبا» و چند نام سرشناس دیگر، گزینه‌هایی هستند كه جز باشگاه‌های فعلی‌شان خواهان كم ندارند. شاید عملیات انتقال آنها به یوونتوس كمی غیر ممكن به نظر برسد اما من معتقدم هرگز نباید گفت هرگز!

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: